10th session
10th session: 20/12/2023
Gamificació
Montserrat Llamas i Mª Àngels Queral ens presenten divereses experiències de gamificació.
Alguns aspectes dels que parlem van ser:
Degut a la baixa motivació es van reinventar.
Què és la gamificació? L’ús de tècniques de joc en un entorn no lúdic.
Per què? (avantatges)
Augmentar la motivació
Aprendre és més divertit
Procés actiu: l’alumnat protagonista del seu propi aprenentatge
Permet combinacions amb altres metodologies actives (ABP, flipped classroom, AC…)
El fracàs és un pas més cap a l’aprenentatge, omentant la iniciativa i l’emprenedoria
És un entorn segur
Per què no? (inconvenients)
Cost inicial de recursos humans i materials
És necessari temps per planificar
Mala interpretació per part de l’alumnat com un simple joc, quan hi ha un objectiu didàctic final
El recorregut d’elles en la gamificació:
Pictionary (paraules clau i explicar-les o dibuixar-les)
Power points amb preguntes i respostes amb sons (si és correcte o no)
Tauler trivial (aprenent a través de preguntes que no coneixen)
Escape room (per fer repàs, per exemple). Vídeo inicial, tancats a la classe i esbrinar un codi per a poder sortir.
Joc de la oca modificat amb preguntes, per equips
Jocs digitals amb genially
Monopoli modificat
L'activitat de la sessió es basa en crear contingut de gamificació per a l'alumnat, on el grup TICS realitzem un joc del monopoly per tal de revisar continguts al finalitzar una UF.